Match Match Ensemble na „Warszawskiej Jesieni”

18 i 19 września, jesienną prawie nocną porą (bo o godz. 22:30) swoje premierowe koncerty zaśpiewa Match Match Ensemble – nowy zespół wokalny, powołany przez Liliannę Krych w ramach Warszawskiego Towarzystwa Scenicznego.

W skład zespołu wchodzą młodzi warszawscy wokaliści, na co dzień pracujący w instytucjach muzycznych stolicy (Polska Opera Królewska, Warszawska Opera Kameralna, Filharmonia Narodowa), lub też jeszcze studiujący w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina:

Soprany:

Łucja Szablewska-Borzykowska, Konstancja Molewska, Maria Złotek, Aleksandra Drogosz-Szymańska

Alty:

Marta Schnura, Małgorzata Bartkowska, Ewa Kijewska, Marzena Lewandowska

Tenory:

Jakub Prasał, Marcin Kuciński, Paweł Kowalewski, Aleksander Słojewski

Basy:

Michał Malec, Michał Kijewski, Jakub Szafrański, Bartosz Lisik

fot. Marzena Lewandowska

Centralnym punktem programu jest „The Little Match Girl Passion” – wyjątkowy, nagradzany utwór Davida Langa, amerykańskiego minimalisty, autora muzyki m.in. do „Wielkiego Piękna” i „Młodości” Paolo Sorrentino. Wzruszający i kunsztowny, a także niezwykle wymagający wokalnie utwór, oparty jest z jednej strony na baśni Jana Christiana Andersena, z drugiej – inspirowany Pasją wg św. Mateusza Jana Sebastiana Bacha. Właśnie do wykonania tego utworu powołany został Match Match Ensemble.

Początek i koniec koncertu są to natomiast utwory społeczne, swobodnie zakomponowane: Paragraph 2 i Paragraph 7 z cyklu „The Great Learning” Corneliusa Cardew. Utwory te zakładają udział amatorów, a tegoroczne wykonanie jest wyjątkowe ze względu na udział Teatru Bezdomnych i Radical Polish Ansamblu.

Szczegółowe informacje, biogramy i opisy utworów dostępne są na stronie festiwalu:

https://warszawska-jesien.art.pl/2022/program/program/18-09/match-match-ensemble

MATCH MATCH ENSEMBLE
RADICAL POLISH ARKESTRA
TEATR BEZDOMNYCH
Lilianna Krych 
dyrygentka
Hubert Zemler kierownictwo artystyczne
Michał Mendyk kurator

Koncert odbywa się w ramach cyklu „Warszawski Dom Kultury im. Czarnego Romana”, współorganizowanego przez Fundację Automatophone oraz Warszawską Świetlicę Krytyki Politycznej („Centrum Jasna”), w partnerstwie ze Stowarzyszeniem Autorów ZAiKS, dofinansowanego ze środków miasta stołecznego Warszawy oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Narodowego Centrum Kultury „Kultura – Interwencje” edycja 2022.

Tagi: Brak tagów

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *