W roku 2022, z inicjatywy Lilianny Krych pod auspicjami Warszawskiego Towarzystwa Scenicznego powstał nowy zespół wokalny.

Bezpośrednim impulsem do jego założenia była inicjatywa kuratora Michała Mendyka, żeby zorganizować pierwsze w Polsce wykonanie nagrodzonego muzycznym Pulitzerem utworu Davida Langa the little match girl passion (2007). To właśnie w celu wykonania tego wymagającego pod względem technicznym i wyrazowym utworu dyrygentka Lilianna Krych zebrała młodych, profesjonalnych warszawskich śpiewaków. Nazwa zespołu nawiązuje do pierwszego przygotowywanego utworu, a także do połączenia – „match” – tego idealnego stopienia głosów i skrzyżowania myśli, które potrzebne jest w wykonywaniu muzyki kameralnej i zespołowej.

Pierwszy koncert – a właściwie 2 wieczory podczas 65. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” – okazały się sukcesem, opisanym m.in. przez Michała Tomczaka i Urszulę Świątek w piśmie muzycznym „Glissando”:

Koncert w Komunie Warszawskiej z muzyką Corneliusa Cardew i Davida Langa dostarczył jedno z moich ulubionych przeżyć festiwalu, a zapewnił je Match Match Ensemble, Radical Polish Arkestra i Teatr Bezdomnych. 

fot. Warszawska Jesień

Zapraszamy do przeczytania całej relacji:

W skład zespołu wchodzą:

Soprany:

Łucja Szablewska-Borzykowska

Aleksandra Drogosz-Szymańska

Maria Złotek

Konstancja Molewska

Alty:

Ewa Kijewska

Marta Schnura

Małgorzata Bartkowska

Marzena Lewandowska

Tenory:

Aleksander Słojewski

Paweł Kowalewski

Marcin Kuciński

Jakub Prasał

Basy:

Jakub Szafrański

Bartosz Lisik

Michał Kijewski

Michał Malec

Podczas koncertu festiwalowego Match Match Ensemble występował ramię w ramię z perkusistą- improwizatorem Hubertem Zemlerem, Teatrem Bezdomnych i Radical Polish Arkestra. Wspólnie wykonane zostały 2 utwory Corneliusa Cardew: Paragraph 2 i Paragraph 7 z „The Great Learning”.

fot. Warszawska Jesień
fot. Warszawska Jesień
fot. Warszawska Jesień

Match Match Ensemble będzie zespołem specjalizującym się w muzyce XX i XXI wieku, ale sięgać będzie też do muzyki baroku. Kunsztowna polifonia, minimalizm, eksperymenty harmoniczne, formalne i strukturalne to pola eksploracji i poszukiwań najlepszych połączeń.

Do zobaczenia!!!