Stowarzyszenie zajmuje się produkcją wydarzeń kulturalnych takich jak koncerty, spektakle teatralne i operowe, których finansowanie opiera się na samodzielnie pozyskiwanych grantach i dotacjach. Współpracujemy z narodowymi i samorządowymi instytucjami kultury, a także z innymi NGO-sami.
Do najważniejszych działań stowarzyszenia w ostatnich latach można zaliczyć:
Produkcje oper i spektakli (najważniejsze pozycje)
- „Birdy” – opera Karola Nepelskiego prezentowana na Festiwalu Tête-à-tête w Londynie. Produkowana przy wsparciu Instytutu Adama Mickiewicza i Instytutu Kultury Polskiej w Londynie. reż. Waldemar Raźniak, dyr. Lilianna Krych (2019) https://www.tete-a-tete.org.uk/event/birdy-2/ , https://culture.pl/en/video/opera-meets-birdy-a-chat-with-karol-nepelski , https://vimeo.com/359265299
- „Tragedia albo wizerunk Śmierci Przeświętego Jana Chrzciciela Przesłańca Bożego” Jakuba Gawatowica – spektakl produkowany we współpracy z Teatrem Chorea i Fabryką Sztuki w Łodzi. reż. Waldemar Raźniak, chor. Liwia Bargieł (2018) http://www.chorea.com.pl/pl/spektakle/tragedia-jana/
- „Gwałt na Lukrecji” Benjamina Brittena z udziałem Britten-Pears Foundation, Teatru Wielkiego-Opery Narodowej, Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina i Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza (2013) – wystawiony 8 razy w Starej Drukarni PAP na Pradze oraz na Festiwalu Miskolc SZEM 2014 na Węgrzech;
- „Orlando Paladino” Josepha Haydna – opera zrealizowana we współpracy z Wydziałem Aktorskim Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie, Wydziałem Wokalnym Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina oraz Wydziałem Scenografii Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (styczeń 2015).
- „Aspern Suite” – video-opera do muzyki Salvatore Sciarrino, wyprodukowana ze środków Narodowego Centrum Kultury (program kultura w sieci), Hashtag Ensemble, Joanna Freszel, reż. Pia Partum, video Aleksandra Ołdak (2020) https://www.youtube.com/watch?v=V5P3WdvttWQ
- „Vermillion Calm” – polsko-japońska opera Keiko Fujiie, produkcja ze wsparciem Urzędu Miasta Wrocław, Instytutu im. J. Grotowskiego i pod patronatem Ambasady Japonii. reż. Pia Partum, scenografia Magdalena Maciejewska, chor. Agnieszka Dmochowska (2020) http//teatralny.pl/recenzje/bosonogi-kontratenor,3147.html, https://wroclawskiefakty.pl/vermilion-calm-splot-teatru-europejskiego-i-japonskiego/
Organizacja koncertów
- Zamówienia kompozytorskie:
- Zofia Dowgiałło dla festiwalu Audio Art (2020): https://www.youtube.com/watch?v=GECDHKn4A4c
- Rafał Ryterski dla festiwalu Sinfonii Varsovii (2020) https://www.youtube.com/watch?v=s-WchQjADjY
- Organizacja koncertów Chóru Warszawskiego Towarzystwa Scenicznego
- J. S. Bach – Pasja wg św. Jana (2012, 2014)
- J. S. Bach – Pasja wg św. Mateusza (2010, 2011) – projekt polsko-holenderski we współpracy z Chórem C.O.V. Haarlem
- Cornelius Cardew – „The Treatise” – performans ruchowo-dźwiękowy podczas Festiwalu Warszawska Jesień (2016)
- Antoni Radziwiłł – „Faust” – opera pod dyrekcją Marty Kluczyńskiej (Nieborów 2018)
- W. A. Mozart – „Don Giovanni” w ramach Sceny Młodych Warszawskiej Opery Kameralnej (2014)
- O. Kolberg – „Król Pasterzy” we współpracy z Teatrem Collegium Nobilium (2004)
- Koncerty a cappella, nagrania muzyki chóralnej i oratoryjnej, współpraca z orkiestrami i in.
Projekty edukacyjne i upowszechniające sztukę
- kursy i warsztaty artystyczne dla dzieci i dorosłych w ramach projektu „Miasto sztuki” w Jarosławiu we współpracy z Centrum Kultury i Promocji w Jarosławiu (2011, 2012, 2013);
- projekt „Mokotowskie Salony Muzyczne” we współpracy z Urzędem m.st. Warszawy dzielnicy Mokotów (2014) – koncerty w prywatnych mieszkaniach mieszkańców Mokotowa
- letnie warsztaty Chóru WTS (Mierkinie 2009-2017)